ДЛЯ УЧНІВ
Перелік джерел, за допомогою яких можна безкоштовно навчатися:
Prometheus
https://prometheus.org.ua
/EdEra
https://www.ed-era.com/
edX
https://www.edx.org/
Coursera
https://www.coursera.org/
Matific
https://www.matific.com/ua/uk/home
/Khan Academy
https://www.khanacademy.org/
Доступна освіта
https://dostupnaosvita.com.ua/
iLearn
https://ilearn.org.ua/
Be Smart
https://besmart.study/
ЗНО-ОНЛАЙН
https://zno.osvita.ua/
Відкритий Університет Майдану
https://vum.org.ua/
Codecademy
https://www.codecademy.com/
Duolingo
https://uk.duolingo.com/
Lingva.Skills
https://lingva.ua/
Hogwarts is here
http://www.hogwartsishere.com/
СХЕМА АНАЛІЗУ ІСТОРИЧНИХ ФАКТІВ, ПОДІЙ, ЯВИЩ
Історичний факт – першоцеглинка історичних знань. Він непотворний, як неповторні простір і час, де він протікає, оскільки вони перебувають у постійному русі.
Історична подія – сукупність логічно завершених та обмежених у просторі й часі історичних фактів.
Історичне явище – комплекс аналогічних історичних фактів або їх ознак, які зберігалися чи зберігаються протягом певного часу та в певному просторі (території).
Історичний процес – ланцюг взаємопов'язаних у часі й просторі причинно-наслідковими зв'язками історичних подій і явищ:
коли відбувалися чи проходили ці факти, події, явища чи процеси;
де вони проходили;
за яких історичних обставин вони проходили; які події пройшли напередодні;
який розвиток вони отримали надалі;
яка соціальна верства чи верстви були основними учасниками події;
яку роль відіграли тут історичні особи та чиї інтереси вони відображали;
який слід залишили ці факти, події чи процеси в історії регіону, країни чи світу;
випадковим чи закономірним був саме такий перебіг подій та які вони мали наслідки;
які альтернативи розвитку існували за тих історичних умов; а як би повелися Ви за таких умов?
СХЕМА АНАЛІЗУ ПОДІЙ З ХРОНОЛОГІЧНОЇ ТОЧКИ ЗОРУ
(ЛОКАЛІЗАЦІЯ ПОДІЙ У ЧАСІ)
- коли пройшли ці події, як довго вони тривали, в якій послідовності проходили;
- на який період історії людства вони припадають;
- як ця подія співвідноситься з іншими подіями чи процесами;
- як ця подія кореспондується з однотипними подіями чи процесами вітчизняної та регіональної історії;
- складання хронологічних чи синхроністичних простих чи складних таблиць.
- правильно займіть позицію біля карти (так, щоб не заступати природне освітлення карти);
- запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, наверху буде північ (південь – унизу), а зліва – захід (відповідно, справа – схід);
- навчіться читати легенду карти – її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події та явища – кордони та столиці, райони повстань, напрями головних ударів і місця битв тощо – зображуються на них схожими позначками;
- зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні „Карта – це державна шпаргалка”;
- працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення;
- на дрібномасштабних картах окремі позначки робіть цифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної Вами роботи.
Види роботи з текстом підручника як джерелом інформації
- читання мовчки або вголос;
- виписування дат;
- складання хронологічних таблиць;
- робота з термінами, географічними назвами, висновками;
- виписування імен історичних персоналій;
- відбір історичних фактів для доведення окремих суджень;
- формулювання висновків на основі прочитаних фрагментів тексту; конспектування;
- складання плану чи тез
Вміння висловлювати власну думку при обговоренні історичних питань, усне рецензування відповідей інших учнів
- Уважно слухай відповідь товариша.
- Бери участь в обговоренні, доповнюй, виправляй помилки, неточності.
- Дай оцінку, наскільки повною була відповідь;
- чи вірно викладено факти, чи була відповідь послідовною.
СКЛАДАННЯ ПЛАНУ
- Уважно прочитайте назву теми плану, текст параграфу.
- Спробуйте засвоїти зміст матеріалу в цілому.
- Відберіть тільки той текст, який висвітлює тему, за якою потрібно скласти план.
- 3апишіть головні, на Ваш погляд, думки тексту – це і будуть орієнтовні пункти Вашого плану.
- Добре продумайте, сформулюйте й запишіть ці головні думки. Це буде простий план теми.
- Якщо план складний, виділіть провідні (дві-три) ідеї та спробуйте перегрупувати матеріал таким чином, щоб він відповідав цим ідеям.
- 3найдіть дані, які розкривають кожну з виділених вами головних ідей, і запишіть їх у вигляді підпунктів плану.
- Перевірте, чи розкриває план тему, чи є у ньому своя логіка й завершеність, яка дозволить Вам краще засвоїти матеріал.
- Пам'ятайте! Структурно план поділяється на вступ, основну частину та висновки.
Конспектування
- Кілька разів прочитайте текст, постарайтеся засвоїти його зміст в цілому
- Розділіть текст на окремі блоки (відносно самостійні частини).
- Зробіть аналіз кожної із частин, виділивши в ній головне.
- Сформулюйте тези і випишіть вислови, які їх аргументують.
- Запишіть основні положення та ідеї тексту або почутої інформації.
Види конспектів
- ·План-конспект – це стислий, складений у формі плану переказ прочитаного чи почутого.
- Текстуальний (цитатний) конспект – це конспект, створений з уривків оригіналу тексту – цитат.
- Вільний конспект – це поєднання виписок, цитат, тез.
- Тематичний конспект – це конспект відповіді на поставлене запитання або конспект навчального матеріалу теми.
- Схематичний конспект – це узагальнення матеріалу у вигляді схем, графіків, таблиць, що дають змогу розкрити сутність предмету дослідження, відкинувши другорядні деталі.
Правила конспектування книги, статті
· Уважно прочитайте текст. Супроводжуйте читання зазначенням незрозумілих місць, незнайомих слів, нових імен, дат.
· Запишіть на першій сторінці паспортні дані книги, статті, над якою працюєте (бібліографічний опис).
· Поділіть сторінку на дві частини (праву і ліву).
· Ліворуч записуйте: назви глав, параграфів, підзаголовків, номери сторінок; формулюйте самостійно основні проблеми, якщо ці формулювання відсутні в тексті.
· Праворуч записуйте: свої висновки й коментарі, посилання на інші наявні у вас матеріали.
· Поділіть текст на логічно-смислові частини. Під час читання тексту складіть простий детальний план – послідовний перелік основних думок автора. (В основі плану конспекту може бути зміст книги, вміщений у кінці або не початку видання).
· Записуйте тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади.
· Намагайтеся щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуйте схеми, таблиці.
· Для зручності користування конспектом, підкреслюйте найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.
· Цитуйте правильно і точно, зазначайте сторінку, з якої взято цитату.
· Робіть помітки, які виявляють ваше ставлення до того, що конспектуєте. Використовуйте для цього свої умовні позначки.
· Вчитися конспектувати відразу начисто.
Правила конспектування лекції
· Чітко з’ясуйте тему перед початком конспектування лекції
· Записуйте основні положення, висновки, факти, схеми, дати, прізвища тощо.
· Конспектуючи лекцію, на полях ставте позначки проти тих місць, які потребують уточнення.
· Після закінчення лекції, з’ясуйте всі питання, які виникли під час лекції, уточніть факти, назви тощо.
· Привчіть себе робити розумні скорочення, одночасно залишаючи поруч з ними місце для подальшого доопрацювання лекції.
· Виділіть основні положення в конспекті лекції.
· Найближчим часом після лекції необхідно:
- дописати скорочені слова;
- виправити стилістику;
- доповнити записи фактами, необхідними положеннями та визначеннями.
Складаємо план – конспект параграфа( тексту) підручника
План – це начерк змісту наукового чи літературного твору, статті, промови.
Конспект - короткий виклад, запис якого - небудь твору, лекції, промови і т.п
Цитата – дослівна виписка з якого - небуть тексту, твору або точно наведені чиї-небудь слова на підтвердження якогось твердження, доводу.
Як скласти план – конспект тексту
1. Прочитайте весь текст цілком.
2. Виділіть в тексті логічно закінчені частини.
3. Виділіть основну думку кожної закінченої частини. Виразіть її одним стверджувальним реченням. Це буде пункт плану.
4. Викладіть коротко зміст кожної логічно закінченої частини(пункту плану): запишіть основні положення, що уточнюють і розкривають головну думку, наведіть доводи, цифри, цитати, випишіть дати, зробіть висновки.
5. Цитати вимагають особливого оформлення в тексті. Їх записують в лапках, обов’язково вказавши джерело, тобто автора, назву тексту, номер сторінки, на якій розміщене дане висловлення.
6. Наприклад «,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,» ( автор, назва, сторінка)
Немає коментарів:
Дописати коментар