Шановні відвідувачі! Вітаю Вас у моєму блозі! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

ДЛЯ УЧНІВ


Перелік джерел, за допомогою яких можна безкоштовно навчатися:

Prometheus https://prometheus.org.ua
/EdEra https://www.ed-era.com/
edX https://www.edx.org/
Coursera https://www.coursera.org/
Matific https://www.matific.com/ua/uk/home
/Khan Academy https://www.khanacademy.org/
Доступна освіта https://dostupnaosvita.com.ua/
iLearn https://ilearn.org.ua/
Be Smart https://besmart.study/
ЗНО-ОНЛАЙН https://zno.osvita.ua/
Відкритий Університет Майдану https://vum.org.ua/
Codecademy https://www.codecademy.com/
Duolingo https://uk.duolingo.com/
Lingva.Skills https://lingva.ua/
Hogwarts is here http://www.hogwartsishere.com/

ШКІЛЬНІ ПІДРУЧНИКИ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ

ПАМ'ЯТКИ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ТА АНАЛІЗУ ІСТОРИЧНИХ ФАКТІВ, ПОДІЙ, ЯВИЩ

ЯК АНАЛІЗУВАТИ ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО

ВИКОРИСТАННЯ КАРТИ, ЯК ІСТОРИЧНОГО ДЖЕРЕЛА

ЯК АНАЛІЗУВАТИ ІСТОРИЧНИЙ ДОКУМЕНТ?

ЯК АНАЛІЗУВАТИ ІСТОРИЧНУ ПОДІЮ?

ЛОГІЧНА СХЕМА ВИВЧЕННЯ ІСТОРИЧНОГО ЯВИЩА 

ХАРАКТЕРИСТИКА СУСПІЛЬНИХ ВИСТУПІВ ТА РУХІВ

ХАРАКТЕРИСТИКА ВІЙНИ ЯК ВИВЧАТИ РЕВОЛЮЦІЮ?

ХАРАКТЕРИСТИКА І ОЦІНКА ІСТОРИЧНОЇ ОСОБИ.

ЯК СКЛАСТИ ІСТОРИЧНИЙ ПОРТРЕТ?

ОЦІНКА ІСТОРИЧНОГО ФАКТУ

 ПЛАН ХАРАКТЕРИСТИКИ АРХІТЕКТУРНОЇ ПАМ'ЯТКИ

 ЯК АНАЛІЗУВАТИ ІСТОРИЧНУ КАРИКАТУРУ?

ЯК АНАЛІЗУВАТИ ІСТОРИЧНУ ФОТОГРАФІЮ?

ПОРІВНЯННЯ ІСТОРИЧНИХ ПОДІЙ ТА ЯВИЩ

ЯК НАВЧИТИСЬ ВИЗНАЧАТИ ПРИЧИННО-НАСЛІДКОВІ ЗВ'ЯЗКИ?

ВИЗНАЧЕННЯ НАСЛІДКІВ ІСТОРИЧНОГО ПРОЦЕСУ

СХЕМА АНАЛІЗУ ІСТОРИЧНИХ ФАКТІВ, ПОДІЙ, ЯВИЩ

Історичний факт – першоцеглинка історичних знань. Він непотворний, як неповторні простір і час, де він протікає, оскільки вони перебувають у постійному русі.
Історична подія – сукупність логічно завершених та обмежених у просторі й часі історичних фактів.
Історичне явище – комплекс аналогічних історичних фактів або їх ознак, які зберігалися чи зберігаються протягом певного часу та в певному просторі (території).
Історичний процес – ланцюг взаємопов'язаних у часі й просторі причинно-наслідковими зв'язками історичних подій і явищ:
коли відбувалися чи проходили ці факти, події, явища чи процеси;
де вони проходили;
за яких історичних обставин вони проходили; які події пройшли напередодні;
який розвиток вони отримали надалі;
яка соціальна верства чи верстви були основними учасниками події;
яку роль відіграли тут історичні особи та чиї інтереси вони відображали;
який слід залишили ці факти, події чи процеси в історії регіону, країни чи світу;
випадковим чи закономірним був саме такий перебіг подій та які вони мали наслідки;
які альтернативи розвитку існували за тих історичних умов; а як би повелися Ви за таких умов?

СХЕМА АНАЛІЗУ ПОДІЙ З ХРОНОЛОГІЧНОЇ ТОЧКИ ЗОРУ
(ЛОКАЛІЗАЦІЯ ПОДІЙ У ЧАСІ)
  • коли пройшли ці події, як довго вони тривали, в якій послідовності проходили; 
  • на який період історії людства вони припадають; 
  • як ця подія співвідноситься з іншими подіями чи процесами; 
  • як ця подія кореспондується з однотипними подіями чи процесами вітчизняної та регіональної історії; 
  • складання хронологічних чи синхроністичних простих чи складних таблиць. 
  • правильно займіть позицію біля карти (так, щоб не заступати природне освітлення карти); 
  • запам'ятайте, що коли ви стоїте навпроти карти, наверху буде північ (південь – унизу), а зліва – захід (відповідно, справа – схід); 
  • навчіться читати легенду карти – її умовні позначення. При всій різноманітності карт однотипні факти, події та явища – кордони та столиці, райони повстань, напрями головних ударів і місця битв тощо – зображуються на них схожими позначками; 
  • зверніть увагу на написи, діаграми, таблиці, портрети, рисунки, які є на карті, і ви зрозумієте, що є резон у твердженні „Карта – це державна шпаргалка”; 
  • працюючи з контурною картою, користуйтеся кольоровими олівцями, робіть умовні позначення; 
  • на дрібномасштабних картах окремі позначки робіть цифрами, які включайте в умовні позначення, це впливатиме на естетику виконаної Вами роботи. 



Види роботи з текстом підручника як джерелом інформації
  • читання мовчки або вголос; 
  • виписування дат; 
  • складання хронологічних таблиць; 
  • робота з термінами, географічними назвами, висновками; 
  • виписування імен історичних персоналій; 
  • відбір історичних фактів для доведення окремих суджень; 
  • формулювання висновків на основі прочитаних фрагментів тексту; конспектування; 
  • складання плану чи тез





Вміння висловлювати власну думку при обговоренні історичних питань, усне рецензування відповідей інших учнів

  • Уважно слухай відповідь товариша.
  •  Бери участь в обговоренні, доповнюй, виправляй помилки, неточності.
  • Дай оцінку, наскільки повною була відповідь; 
  • чи вірно викладено факти, чи була відповідь послідовною.


СКЛАДАННЯ ПЛАНУ 
  • Уважно прочитайте назву теми плану, текст параграфу. 
  • Спробуйте засвоїти зміст матеріалу в цілому. 
  • Відберіть тільки той текст, який висвітлює тему, за якою потрібно скласти план. 
  • 3апишіть головні, на Ваш погляд, думки тексту – це і будуть орієнтовні пункти Вашого плану. 
  • Добре продумайте, сформулюйте й запишіть ці головні думки. Це буде простий план теми. 
  • Якщо план складний, виділіть провідні (дві-три) ідеї та спробуйте перегрупувати матеріал таким чином, щоб він відповідав цим ідеям. 
  • 3найдіть дані, які розкривають кожну з виділених вами головних ідей, і запишіть їх у вигляді підпунктів плану. 
  • Перевірте, чи розкриває план тему, чи є у ньому своя логіка й завершеність, яка дозволить Вам краще засвоїти матеріал. 

  • Пам'ятайте! Структурно план поділяється на вступ, основну частину та висновки.

Конспектування 
  • Кілька разів прочитайте текст, постарайтеся засвоїти його зміст в цілому
  • Розділіть текст на окремі блоки (відносно самостійні частини). 
  • Зробіть аналіз кожної із частин, виділивши в ній головне. 
  • Сформулюйте тези і випишіть вислови, які їх аргументують. 
  • Запишіть основні положення та ідеї тексту або почутої інформації. 

Види конспектів

  • ·План-конспект – це стислий, складений у формі плану переказ прочитаного чи почутого.
  • Текстуальний (цитатний) конспект – це конспект, створений з уривків оригіналу тексту – цитат.
  • Вільний конспект – це поєднання виписок, цитат, тез.
  • Тематичний конспект – це конспект відповіді на поставлене запитання або конспект навчального матеріалу теми.
  • Схематичний конспект – це узагальнення матеріалу у вигляді схем, графіків, таблиць, що дають змогу розкрити сутність предмету дослідження, відкинувши другорядні деталі.

Правила конспектування книги, статті
· Уважно прочитайте текст. Супроводжуйте читання зазначенням незрозумілих місць, незнайомих слів, нових імен, дат.

· Запишіть на першій сторінці паспортні дані книги, статті, над якою працюєте (бібліографічний опис).

· Поділіть сторінку на дві частини (праву і ліву).

· Ліворуч записуйте: назви глав, параграфів, підзаголовків, номери сторінок; формулюйте самостійно основні проблеми, якщо ці формулювання відсутні в тексті.

· Праворуч записуйте: свої висновки й коментарі, посилання на інші наявні у вас матеріали.

· Поділіть текст на логічно-смислові частини. Під час читання тексту складіть простий детальний план – послідовний перелік основних думок автора. (В основі плану конспекту може бути зміст книги, вміщений у кінці або не початку видання).

· Записуйте тільки основне: спочатку головну думку, потім (дуже стисло) докази і приклади.

· Намагайтеся щоб записи були чіткими, змістовними і лаконічними. Для цього використовуйте схеми, таблиці.

· Для зручності користування конспектом, підкреслюйте найважливіші думки, навіть окремі фрази, словосполучення, слова; до розділів і підрозділів підбирай заголовки.

· Цитуйте правильно і точно, зазначайте сторінку, з якої взято цитату.

· Робіть помітки, які виявляють ваше ставлення до того, що конспектуєте. Використовуйте для цього свої умовні позначки.

· Вчитися конспектувати відразу начисто.


Правила конспектування лекції

· Чітко з’ясуйте тему перед початком конспектування лекції

· Записуйте основні положення, висновки, факти, схеми, дати, прізвища тощо.

· Конспектуючи лекцію, на полях ставте позначки проти тих місць, які потребують уточнення.

· Після закінчення лекції, з’ясуйте всі питання, які виникли під час лекції, уточніть факти, назви тощо.

· Привчіть себе робити розумні скорочення, одночасно залишаючи поруч з ними місце для подальшого доопрацювання лекції.

· Виділіть основні положення в конспекті лекції.

· Найближчим часом після лекції необхідно:

- дописати скорочені слова;

- виправити стилістику;

- доповнити записи фактами, необхідними положеннями та визначеннями.


Складаємо план – конспект параграфа( тексту) підручника
План – це начерк змісту наукового чи літературного твору, статті, промови.

Конспект - короткий виклад, запис якого - небудь твору, лекції, промови і т.п

Цитата – дослівна виписка з якого - небуть тексту, твору або точно наведені чиї-небудь слова на підтвердження якогось твердження, доводу.

Як скласти план – конспект тексту
1. Прочитайте весь текст цілком.

2. Виділіть в тексті логічно закінчені частини.

3. Виділіть основну думку кожної закінченої частини. Виразіть її одним стверджувальним реченням. Це буде пункт плану.

4. Викладіть коротко зміст кожної логічно закінченої частини(пункту плану): запишіть основні положення, що уточнюють і розкривають головну думку, наведіть доводи, цифри, цитати, випишіть дати, зробіть висновки.

5. Цитати вимагають особливого оформлення в тексті. Їх записують в лапках, обов’язково вказавши джерело, тобто автора, назву тексту, номер сторінки, на якій розміщене дане висловлення.

6. Наприклад «,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,» ( автор, назва, сторінка)

ТЕСТИ

Немає коментарів:

Дописати коментар